PURPLE KISS(퍼플키스) ’Mistake’ 歌詞/日本語訳/和訳

作詞:AllThouKINSHAFLORA、ギウク(ONEWE

作曲:DavveAllThouFLORA、カンジウォン

編曲:Davve、ユンヨンジュンWU、イジュヨン

 

 

There must be something underwater

and I know the truth

깨져버린 채로 call you

砕けてしまったままで またcall you

없는 너지만

返事のない君だけど

I know you can

just love me tonight

애써 삼킨

どうにか飲み込んだその言葉

 

If you tell me lies don't wanna know

I could pretend

자꾸 차가운 말들만 뱉어 쉽게

どうしてずっと冷たい言葉ばかり容易く吐くの

어리석었던 Mistake

愚かだった君はMistake

Tell me that I'm not your Mistake

I feel it like you do

 

씻어낸 마음

君は気持ちを全部拭い去った

수없이 빗어도 뒤엉킨

数えきれないほど梳かしても もつれた私の夜

바로잡을 없는 그때의 Mistake

直すことのできない あの時のMistake

무너졌었던 믿음을 kick step

崩れた信頼をkick step

끝을 바라온 떠나

君は終わりを望んでいたかのように私から離れる

We could be there

Love will die

 

You could be my lover

but you're gonna fade away

사이는 멀어져 꿈을 벗어나

距離はさらに遠くなる 私は夢から離れて

It'll be the same

little bitter but it's a shame

Forget it

괜스레 떠올랐던 너의 말도

訳もなく思い出された君の言葉も

 

Mistake all the time

You're my Mistake all the time yeah

Mistake all the time

I'm your Mistake all the time

 

I don't want our love 너무 쉽게

I don't want our love あまりに容易く

같은 이유로 아픈 찔러 깊게

また同じ理由で 傷ついた私を深く刺す

아무렇지 않던 Mistake

何気なかったMistake 

Tell me that I'm not your Mistake

I feel it like you do

 

시들어 둘의 죽은 추억을 채색

萎れたふたりの死んだ思い出を彩色

모진 말들로 가득했던 그때의

刺々しい言葉でいっぱいだったあの時の

우리 둘의 감정은 백색

私たちふたりの感情は白色

손은 절대 놓지 않았는데

手は絶対に放さなかったのに

 

끝을 바라온 떠나

君は終わりを望んでいたかのように私から離れる

We could be there

Love will die

 

You could be my lover

but you're gonna fade away

사이는 멀어져 꿈을 벗어나

距離はさらに遠くなる 私は夢から離れて

It'll be the same

little bitter but it's a shame

Forget it

괜스레 떠올랐던 너의 말도

訳もなく思い出された君の言葉も

 

나름 없이 살고 있어

私なりに 君なしでうまく暮らしてる

맘이 조금씩 흩어져

心が少しずつ散らばっていく

끝나버린 듯해 어떤 이유도

終わってしまったみたい 他にどんな理由も無い

Someday 의미 없던 잊을게

Someday 意味の無かった君を忘れるよ

 

We could be the lover

but we never find a way

사이는 멀어져 꿈을 벗어나

距離はさらに遠くなる 私は夢から離れて

It'll be the same

little bitter but it's a shame

Forget it

괜스레 떠올랐던 나의 마음도

訳もなく思い出された私の気持ちも

 

Mistake all the time

You're my Mistake all the time yeah

Mistake all the time

I'm your Mistake all the time yeah